The thing about movies.

2011-03-03 @ 22:02:41
You meet thousands of people, and none of them really touch you. Then you meet one person, and your life is changed. Forever..

Jag har alltid älskat filmer, musik & böcker. Det är dit jag vänder mig när jag mår dåligt och inte vet vad jag ska ta mig till. 
Musik kan få vilket humör som helst kännas tio gånger starkare, eller ändra ditt humör helt.
En bok, där man själv bygger upp en bild framför sig om hur allt ser ut. Det kan vara dig själv boken handlar om. För när du läser den, är det bara du där.
En film, ser man en film behöver man inte tänka lika mycket. Allt serveras framför en, och istället kan man bara njuta. Se det som en annan persons upplevelser. Ta vara på det, lära sig. 

Jag älskar känslan av hopp jag får när jag ser en film som t.ex. Love And Other Drugs. Den om någon film speglar äkta kärlek, iallafall i mina ögon. För vad kan väl vara äkta kärlek annat än när man känner att trots att man vet att det man har framför sig kommer bli jobbigt, så är det ingenting upp emot hur det hade varit utan personen.
Jag blir så varm, inombords. Så glad, lycklig.
Jag har varken haft det lätt eller svårt i livet. Precis som de flesta andra. Men hur jag än mått, har jag alltid vänt mig till film, musik & böcker. Och jag lär så förmodligen också alltid göra.
Ciao.

Era åsikter

Jag lyssnar på dina åsikter:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hur kan jag få tag på dig? (publiceras ej)

URL/Har du någon egen blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0