utbildning

2014-08-23 @ 10:14:00
Nu när jag ändå sitter här så kan jag ju lika gärna uppdatera litegrann.. Prova på det här med tidsinställda inlägg haha! Får väl se hur det går med det då.
 
Så, vad har hänt den senaste tiden egentligen?

Mycket. För mycket..

Men i detta inlägget vill jag fokusera på det positiva.
 
För snart 1,5 år sedan påbörjade jag en utbildning till hudterapeut. Om en vecka är jag färdig.. En vecka!
 
Det har varit en del med och motgångar under denna tiden, men jag är ändå stolt över att kunna säga att jag stannade kvar, jag höll ut.
 
Efter ett år i skolan med studier och praktiska ämnen, så var det dags för mig att bege mig ut i praktik. Jag hade många bollar i luften, många planer men de flesta av dem sprack. 
Det slutade hur som helst med att jag påbörjade praktiken på Electa. Största misstaget jag kunde göra..

Eller nej, det ska jag kanske inte säga heller, för jag lärde mig väldigt mycket. Men jag är glad att jag slutade och inte behöver arbeta för en människa som ägaren till Electa. Punkt slut.
 
Började sedan på Trivas på Råå. HEEEELT annorlunda. Det märks till och med på kunderna som kommer dit, hur sjukt är nu inte det då?

Det är sån underbar stämning mellan alla som jobbar där, alla hjälps åt. Om något är fel så säger man det direkt till personen och det är (vad jag har märkt iallafall) inte en massa skitsnack om varandra. Och det är så skönt..

Jag har fått jobb där dessutom. Extra jobb iallafall. Och det är jag superglad över!! 

Vill ju dessutom plugga vidare nu till massör, för att få ännu mer kött på benen. Har alltid varit lite intresserad av det, men tänkt att jag aldrig skulle orka med att jobba som massör. Efter 4 månader med en masssa massage på kunder så har jag insett att det vill jag visst det! Det är så otroligt roligt att se hur kunderna är efter en behandling. Och mitt självförtroende stärks ju inte alls mycket av att kunderna dessutom ofta har sagt till mig att det är den bästa massagen de fått någonsin. (Ja, det här är trots allt min blogg så här får jag lov att skryta lite om mig själv!!)
 
Nu väntar jag bara på att även denna veckan ska springa förbi så att jag kan säga att jag är färdigutbildad hudterapeut. Att jag kan säga att jag är klar med skolan och står med ett diplom på detta.
 
Vad livet har att ge härefter vet ju ingen. Så det återstår att se och jag väntar med spänning!

CIao!

Era åsikter

Jag lyssnar på dina åsikter:

Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hur kan jag få tag på dig? (publiceras ej)

URL/Har du någon egen blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0